Projekta partneri

Projektu atbalsta

ISRNM vēstkopa

Esi informēts par mūsu jaunumiem!

Publikācijas
Versija drukāšanai
Versija drukāšanai

LDz prezentēs projektu par risinājumiem dzelzceļa trokšņa pārvaldībā

RĪGA, Jan 30, BNS ‒ Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš" (LDz) trešdien prezentēs projektu "Inovatīvi risinājumi dzelzceļa trokšņa pārvaldībā", aģentūrai BNS pavēstīja projekta izstrādātāji.

Projekta ietvaros LDz kopā ar Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Dzelzceļa transporta institūtu un kompāniju "Composite Constructions" paredzējusi izstrādāt īpašu, uz jaunākajām tehnoloģijām balstītu trokšņa aizsargsienu, kuru vēlāk plānots uzstādīt Rīgas dzelzceļa mezglā Šķirotavas stacijas rajonā.

Pasākumā piedalīsies LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis un RTU zinātņu prorektors Tālis Juhna.

LDz pieder valstij. Tā koncerns nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un uztur infrastruktūru.

Ivo Butkevičs, +371 67088616, eko_zinas@bns.lv

Par 1,467 miljoniem eiro būvēs prettrokšņa sienu Šķirotavas stacijas rajonā

Rīga, 30.janv., NOZARE.LV. VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) kopā ar sadarbības partneriem trīs gadu laikā realizēs 1,467 miljonus eiro (1,02 miljonus latu) vērtu projektu, uzbūvējot kilometru garu prettrokšņa sienu Rīgā, Šķirotavas stacijas rajonā.

Projekts tiks līdzfinansēts arī no Eiropas Savienības (ES) vides aizsardzības programmas "LIFE+" 654 405 eiro (453 502 latu) apjomā, savukārt Latvijas Vides aizsardzības fonda (LVAF) līdzfinansējums ir 129 081 eiro (89 453 lati). Projektam ir trīs īstenotāji - LDz, Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) un SIA "Composite Contructions", kas projekta realizācijā piedalās arī ar saviem ieguldījumiem.

LDz prezidents Uģis Magonis šodien projekta prezentācijā skaidroja, ka projekts sākts, lai dzelzceļa pārvadājumi būtu pēc iespējas klusāki un vidi nepiesārņojoši. Vienlaikus viņš uzsvēra, ka patlaban neviens nezina, ar ko šis projekts beigsies, jo, izmantojot inovatīvos materiālus, nav iespējams prognozēt, vai trokšņus aizturošais efekts būs plānotais. RTU zinātņu prorektors Tālis Juhna savukārt norādīja, ka projekts ir labs piemērs zinātnieku un uzņēmēju sadarbībai, radot praktiskas lietas, taču vienlaikus veicinot konkurētspēju. Viņš arī uzsvēra, ka RTU projektā atbildēs par zinātnisko kvalitāti.

Projektā ir iesaistīta arī kompānija SIA "Composite Contructions", kas specializējusies dažādu kompozītmateriālu ražošanā no otrreizējām izejvielām. Uzņēmums, balstoties uz trokšņu modelēšanas rezultātiem, izstrādās jaunus kompozītmateriālus dzelzceļa trokšņu aizsargsienas būvniecībai. Sienas celtniecībā izmantotie materiāli spēs slāpēt vilcienu radīto troksni un būs videi draudzīgi, jo saturēs daudz dabiskās šķiedras (koksnes pārstrādes atlikumus un makulatūru), pārstrādāto gumiju vai TPE (termoplastisko elastomēru) un pārstrādāto plastmasu.

LDz skaidro, ka Šķirotavas stacija ir izvēlēta tāpēc, ka šajā vietā trokšņu līmenis ir visaugstākais. Līdz šim LDz ir saņēmis iedzīvotāju sūdzības par troksni, it īpaši nakts stundās. Pēc šī projekta realizācijas problēma varētu tikt atrisināta.

Kā ziņots, projektu paredzēts realizēt līdz 2015. gada 31.jūlijam, kad jāsasniedz trīs galvenie mērķi. Pirmkārt, izmantojot inovatīvus, videi draudzīgus, troksni absorbējošus kompozītmateriālus, jāuzbūvē kilometru gara prettrokšņa siena Rīgā, Šķirotavas stacijas rajonā, lai šajā blīvi apdzīvotajā vietā mazinātu dzelzceļa trokšņu ietekmi uz iedzīvotājiem. Otrkārt, gar minētajā teritorijā uzbūvēto sienu 300 metru garā posmā jāizveido dzelzceļa zaļā prettrokšņa barjera - mūžzaļu augu stādījumi dzelzceļa trokšņa papildu slāpēšanai un projekta realizācijas vietas ainavas vizuālai uzlabošanai. Treškārt, RTU Dzelzceļa transporta institūta pētniekiem jāpielāgo ES pielietotā un Latvijā pašlaik spēkā esošā dzelzceļa trokšņa novērtēšanas metode Latvijas un to valstu situācijai, kurās ekspluatācijā ir 1520 milimetru dzelzceļa sliežu ceļa platuma sistēma.

Projekta rezultātā būs uzbūvēta pirmā dzelzceļa trokšņu aizsargsiena Latvijā, izmantojot jaunas, videi draudzīgas tehnoloģijas un materiālus. Iegūtie rezultāti ļaus precīzāk novērtēt dzelzceļa radīto trokšņu līmeni, ievērojot Latvijas dzelzceļa transporta infrastruktūras, ritošā sastāva un pārvadājumu īpatnības, kā arī realizēt tehniski un ekonomiski efektīvus prettrokšņa pasākumus apdzīvotās vietās. Rīgā īstenotais pasākumu kopums būs noderīgs kā pilotprojekts citām blīvi apdzīvotām vietām dzelzceļa tuvumā, skaidro LDz.

"LIFE+" programma ir ES finanšu instruments, kas paredzēts dabas un vides aizsardzības jomas projektu atbalstam. Galvenais "LIFE+" programmas mērķis ir sniegt ieguldījumu ES vides politikas un likumdošanas izstrādē, papildināšanā un īstenošanā. "LIFE+" programma ir sākta 1992.gadā. Līdz šim programmas ietvaros finansēti vairāk nekā 3700 projekti visās ES valstīs, ieguldot vairāk par 2,8 miljardiem eiro (1,94 miljardiem latu).

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Publicēta: 30.01.2013 14:36

Par 1,467 miljoniem eiro būvēs prettrokšņa sienu Šķirotavas stacijas rajonā

Sižets

Datums

Raidlaiks

Ilgums

Autors

LR1 - Pēcpusdiena

30.01.2013

17:12

00:07:27

 

LR1 - Pēcpusdiena

30.01.2013

17:43

00:05:52

 

TV3 - TV3 ziņas

30.01.2013

19:00

00:02:13

Jānis Zvērs

Ķengaragā slāpēs trokšņus

Avots: Latvijas Avīze
Publicēts: 31.01.2013
Autors: Anna Žigajeva
Pilnu raksta versiju lasīt šeit:  kengaraga_slapes_troksnus_latvijas_avize.jpg