Projekta partneri

Projektu atbalsta

ISRNM vēstkopa

Esi informēts par mūsu jaunumiem!

Jaunumi
Versija drukāšanai
Versija drukāšanai

Troksni mazinās arī autosatiksmē

Eiropas Parlaments 2013.gada februārī pieņēmis likumprojektu, ar ko noteiks stingrākus trokšņu ierobežojumus vieglajiem un kravas automobiļiem, lai aizsargātu iedzīvotāju veselību.

Eiropas Parlamenta deputāti iesnieguši arī  priekšlikumus nākotnē ieviest marķējumu sabiedrības informēšanai par jauno automobiļu radītā trokšņa līmeni. Savukārt hibrīdauto un elektroautomobiļiem ierosināts pievienot skaņu radošas ierīces, lai brīdinātu gājējus par to tuvošanos.

Eiropas Vides aģentūras pētījums liecina, ka puse ES pilsētu iedzīvotāju ir pakļauti ceļu satiksmes radītam troksnim, kas pārsniedz 55 decibelu līmeni. Ilgstošs ceļu satiksmes radīts troksnis var izsmelt fiziskās rezerves, traucēt orgānu funkcijas, izraisīt sirds un asinsvadu, ka arī citas slimības.

Likumprojekts jaunos trokšņa līmeņa ierobežojumus rosina pakāpeniski ieviest astoņu gadu laikā pēc noteikumu stāšanās spēkā. Pirmajā posmā noteikumus piemēros jaunajiem transportlīdzekļu modeļiem, otrajā posmā – visiem transportlīdzekļiem, kas nodoti ekspluatācijā.

Pieļaujamo trokšņa līmeni standarta automobiļiem pazeminās no 74 uz 68 decibeliem. Lielākas jaudas transportlīdzekļiem pieļaus nelielu nobīdi 2 līdz 6 decibelu apmērā. Vislielākās jaudas smagajiem transportlīdzekļiem (virs 12 tonnām) pieļaujamā trokšņa līmenis būs saglabāts 81 decibela apjomā.

Eiropas parlamenta deputāti vēlas, lai iedzīvotāji saņemtu informāciju par jauno automobiļu radītā trokšņa līmeni. Tādēļ ir ierosināts ieviest līdzīgu marķējuma sistēmu, kāda jau darbojas attiecībā uz degvielas patēriņu, riepu rites troksni un CO2 emisijām.

Avots: auto@apollo.lv